close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פורים - פרומו לימות המשיח

יהונתן גליסיג אדר, תשעב07/03/2012

הארת פורים היא הארה מימות המשיח. במחשבה ראשונה נראה כאילו באחרית הימים, בדורות שלנו, קורה מהלך דומה ומעין 'שידור חוזר' לפורים, אך למען האמת ההיפך הוא הנכון

תגיות:

כל חגי ישראל האמורים בתורה הם זכר ליציאת מצרים וככל שמתרחקים מהארוע המקורי כך יורדת השפעתם, עד שבאחרית הימים הם נהיים טפלים. לעומת זאת, פורים הוא החג היחיד שהולך ומתעצם עד ימות המשיח, עד שהוא ישאר החג העיקרי.

מדוע?

הארת פורים היא הארה מימות המשיח. במחשבה ראשונה נראה כאילו באחרית הימים, בדורות שלנו, קורה מהלך דומה ומעין 'שידור חוזר' לפורים, אך למען האמת ההיפך הוא הנכון - פורים דאחשורוש הוא מעין 'פרומו' לימות המשיח שהם הם ה'פורים' היותר שלמים, פורים הנצחיים, והפעם לא רק בישועה יהודית אלא ישועה לאומית ואוניברסלית קוסמית גם יחד. אלו הם ימות המשיח שעם ישראל עולה על העמים ומגיע תיקון האנושות בכלל.

בימות המשיח מקבלת הארת פורים גושפנקה מציאותית יומיומית נצחית ולא רק הארת יום אחד בשנה.

מגודל החושך ומהותו - לומדים על הישועה ומהותה
אותו פרסי רוצה להשמיד את ישראל, ואולי אפילו את כל העולם. הצרה היא החושך הגובר לפני האור, כמו החושך שבאיילת השחר. שיא החושך הוא לפני ההארה והוא מורה על האור המגיע. אותו חושך עושה רושם שיקרי של התגברות, בעוד שהאמת היא שהוא ממש בסיומו.
ישועת פורים שונה מכל הישועות שאיננה רק ישועה מצרה אלא היא תקומה של הארה שכלל לא יכולנו לשער קודם לכן ועוצמתה בזה שהיא הגיעה דווקא דרך הרוע.

איומי ההשמדה הם המלמדים על ימות המשיח שהגיעו, ראיה להארה נצחית שהולכת וקמה מתוך האפלה, עד שארצות הרשע מכלות עצמן ונאחזים באיומי מצוקה נגד עם הנצח וארץ החיים. לקראתנו הארה ישראלית ועולמית שמגיעה בימות המשיח, לאחר ארועי גוג ומגוג הקרבים לסיומם בשנים הקורבות. הארה נצחית של ימות המשיח שאיננו יכולים להעלות על דעתנו טרם הגיעה, וכולנו אמונה חיה.

פורים הקוסמי של ימות המשיח כבר בפתחנו.
מפורים תשע"ב נוכל לשאוב ממעייני הישועה הארה יומיומית של ימות המשיח שהולכים ומתממשים לעינינו ויתקיים בנו בקרוב "תשועתם היית לנצח"!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה